Who Owns Sky News Australia?

Sky News Australia is a 24-hour news channel owned by News Corp Australia.

Checkout this video:

Introduction

Sky News Australia is an Australian 24-hour cable and satellite news channel available on the Foxtel and Optus Television subscription platforms. It is also available in New Zealand on Sky Television and Vodafone.

Sky News Australia is owned by News Corp Australia, which also owns the Australian newspapers The Daily Telegraph, The Herald Sun and The Courier-Mail, among others.

The Murdoch Family

Sky News Australia is owned by News Corp Australia, which in turn is owned by News Corp, a media conglomerate controlled by the Murdoch family.

News Corp Australia is the Australian arm of News Corp, a global media and entertainment company controlled by Rupert Murdoch and his family. News Corp Australia owns some of Australia’s most popular news and lifestyle brands, including The Daily Telegraph, The Herald Sun, The Courier-Mail and PerthNow.

Sky News Australia is a 24-hour news channel that provides rolling news coverage of domestic and international events. It is available on Foxtel, Optus Television and streamed online.

News Corporation

As of 2019, News Corporation owns Sky News Australia. News Corporation is a global media company with assets in print, digital, television, and film. The company was founded in 1980 by Rupert Murdoch.

Fox Corporation

In December 2016, 21st Century Fox (now known as Fox Corporation) agreed to sell Sky News Australia to News Corp Australia ( owned by Rupert Murdoch) for $12 million. The sale was completed in April 2017. Sky News Australia is now part of News Corp Australia, which also owns major newspapers such as The Australian and The Daily Telegraph.

Sky News UK

Sky News UK is a 24-hour television news channel operated by Sky News, a division of Sky plc. The channel focuses on UK and international news stories.

Sky News UK is available in the United Kingdom, Ireland, Sweden, Denmark, Finland, Norway and Portugal. The channel is also available on demand on Sky Go and NOW TV in the United Kingdom.

In June 2018, it was announced that Palestinian Investment Fund (PIF) would acquire a 61% stake in Sky News from 21st Century Fox (Fox). The acquisition was completed on 12 November 2018. On 15 May 2019, it was announced that Comcast would acquire Sky News from The Walt Disney Company (Disney), which had acquired Fox earlier in the year.

Sky News Australia

Sky News Australia is an Australian 24-hour cable and satellite news channel available on the Foxtel platform and Sky News on WIN in regional areas. It is also available as a free-to-air channel on the Optus Television network. It is owned by News Corp Australia, which also owns other news media outlets such as The Daily Telegraph, The Herald Sun, The Courier-Mail, and The Advertiser.

Conclusion

In conclusion, it is still not 100% clear who owns Sky News Australia. However, it seems that Rupert Murdoch and his family are the main controlling shareholders. Murdoch has been involved with Sky News since it launched in 1996 and his son Lachlan is currently the co-chairman of 21st Century Fox, which owns a majority stake in the company. Sky News is one of the most popular news channels in Australia and continues to grow in popularity. It will be interesting to see if Murdoch and his family maintain their controlling shares in the company or if they sell off some of their stake in the future.

Scroll to Top